VÅR INTEGRITETSPOLICY
På Advansor A/S ("Advansor", ”vi”, ”oss” eller ”vår”) har sekretess och datasäkerhet högsta prioritet.
I denna integritetspolicy kan du läsa mer om vår behandling av dina personuppgifter och de rättigheter som du som registrerad har enligt dataskyddslagstiftningen.
Vi ber dig att läsa integritetspolicyn innan du skickar in dina personuppgifter till oss.
Personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter är:
Advansor A/S
Adress: Rosbjergvej 7A, 8220 Brabrand, Danmark
Företagsregistreringsnummer (CVR-nr).: 29401462
E-postadress: marketing@advansor.com
Telefon: +45 7025 0030
Följande avsnitt beskriver vår behandling av personuppgifter gällande besökare på vår webbplats www.advansor.dk och de relaterade underdomänerna Advansor.com, Advansor.se, Advansor.de, Advansor.fr, Advansor.es och Advansor.nl.
2.1 Cookies och liknande tekniker
Typer av personuppgifter
Advansor använder cookies och liknande tekniker på våra webbplatser och behandlar dina personuppgifter i detta avseende. Advansor kan samla in följande personuppgifter om dig när du besöker våra webbplatser:
- IP-adress
- Webbhistorik
- Enhetsinformation, inklusive MAC-adress, enhetstyp, plats och operativsystem
- Information om din användning av våra webbplatser, inklusive klickbeteende, tid och datum för ditt besök och besökets varaktighet
Ändamålet med behandlingen
Dina personuppgifter kan behandlas för följande ändamål:
- Marknadsföring generellt
- Utveckling och förbättring av produkter och tjänster
- Statistik och analys
- Nätverks- och systemsäkerhet
Rättslig grund för behandlingen
Advansor behandlar dina personuppgifter på följande grund:
- Berättigade intressen: Vi baserar behandlingen av dina personuppgifter gällande nödvändiga cookies på våra berättigade intressen, till exempel för att genomföra statistik, analyser, tillhandahålla support samt förbättra och utveckla våra tjänster (artikel 6.1(f) i GDPR)
- Samtycke: När du besöker våra webbplatser ber vi om ditt informerade samtycke till att placera cookies som inte är nödvändiga cookies enligt cookiereglerna. Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Du kan återkalla ditt samtycke genom att klicka på den lilla ikonen längst ned till höger på våra webbplatser (artikel 6.1(a) i GDPR)
Lagringstid
Cookies raderas i enlighet med vår cookiebanner som finns på startsidan när du besöker våra webbplatser för första gången. Här kan du också läsa om lagringsperioden för varje cookieleverantör.
Uppgifterna kan dock lagras under längre tid i anonymiserad form.
Mottagarkategorier
Vi kan komma att dela dina personuppgifter med följande kategorier av mottagare:
- Personuppgiftsbiträden som tillhandahåller cookies för att stödja driften av våra webbplatser, inklusive vår cookiebanner
- Personuppgiftsbiträden som tillhandahåller cookies och IT-system för marknadsföringsändamål och/eller statistiska ändamål, inklusive för analys
- Tredje part om du har godkänt cookies från tredje part. Du kan se vilka cookies från tredje part vi använder i vår cookiebanner
Mottagare som är personuppgiftsbiträden behandlar dina personuppgifter för Advansors räkning och endast i enlighet med dokumenterade instruktioner från Advansor. Personuppgiftsbiträden har endast tillgång till den information som är nödvändig för att uppfylla sitt specifika, definierade uppdrag.
2.2 Om du kontaktar vår kundsupport, använder våra kontaktformulär eller på annat sätt kommunicerar med oss
Typer av personuppgifter
När du kontaktar kundsupporten, använder våra kontaktformulär, t.ex. när du anmäler dig till våra webbinarier, seminarier och tekniska utbildningar osv., eller på annat sätt kommunicerar med oss, kan Advansor samla in, behandla och lagra följande personuppgifter om dig:
- Namn, e-mail, telefonnummer och liknande kontaktuppgifter
- Företagsnamn, företagsadress, land, organisationsnummer, ordernummer eller -referens
- Datum för förfrågan
- Förfrågningsinnehåll
- Annat som du anger i samband med din förfrågan
Syftet med behandlingen
Dina personuppgifter kan behandlas för följande ändamål:
- Hantering av förfrågningar från dig, inklusive administration av anmälningar till våra webbinarier, seminarier och utbildningar
- Allmän kommunikation
- Erbjuda support
- Statistik och analys
Rättslig grund för behandlingen
Advansor behandlar huvudsakligen dina personuppgifter baserat på en eller flera av följande rättsliga grunder. Grunden beror på vilken typ av förfrågan det gäller:
- Berättigat intresse: Vi kan behandla dina personuppgifter på grundval av våra berättigade intressen att hantera din förfrågan, kommunicera med dig, tillhandahålla support och utveckla våra tjänster (artikel 6.1(f) i GDPR)
- Avtalsförpliktelser: Om din förfrågan gäller ett (potentiellt) ingående av avtal, behandlar vi dina personuppgifter för att vidta åtgärder innan avtalet ingås (artikel 6.1(b) i GDPR).
Lagringstid
Allmänna förfrågningar lagras i tre år, men lagringstiden beror på innehållet i förfrågan. Personuppgifterna kan dock behandlas och lagras under en längre tid om de anonymiseras.
Mottagarkategorier
Vi kan komma att dela dina personuppgifter med följande kategorier av mottagare:
- Tredje parter som tillhandahåller den tjänst du beställer i överenskommelse med oss. Om du till exempel ber oss att boka ditt boende i anslutning till en flerdagarskurs lämnar vi ut dina kontaktuppgifter till det valda hotellet. Utlämnandet baseras på vårt berättigade intresse av att kunna tillhandahålla den tjänst du begär (artikel 6.1(f) i GDPR)
- Personuppgiftsbiträden som tillhandahåller IT-system för att stödja kommunikation, inklusive t.ex. e-postleverantörer och leverantörer av kontaktformulär på våra webbplatser
Mottagare som är personuppgiftsbiträden behandlar dina personuppgifter för Advansors räkning och endast i enlighet med dokumenterade instruktioner från Advansor. Personuppgiftsbiträden har endast tillgång till personuppgifter som är nödvändiga för att utföra sitt specifika, definierade uppdrag.
Typer av personuppgifter
Advansor samlar in, behandlar och lagrar dina personuppgifter i marknadsföringssyfte när du prenumererar på vårt/våra nyhetsbrev. Advansor kan samla in, behandla och lagra följande typer av personuppgifter:
- Namn och e-postadress
- Ditt samtycke
- Dina intressen
- Ditt klickbeteende i förhållande till publicerat material
Ändamålet med behandlingen
Dina personuppgifter kan behandlas för följande ändamål:
- Direktmarknadsföring, inklusive hantering av kampanjer och erbjudanden som du registrerar dig för samt visning av annonser online
- Analys och statistik
- Som dokumentation för att direktmarknadsföring har skickats ut i enlighet med gällande lagstiftning
Rättslig grund för behandlingen
Advansor behandlar dina personuppgifter på en eller flera av följande rättsliga grunder:
- Samtycke: Advansor kommer endast att använda dina personuppgifter för direktmarknadsföring, inklusive för utskick av nyhetsbrev, om du har gett ditt föregående och uttryckliga samtycke till detta (artikel 6.1(a) i GDPR)
- Berättigat intresse: Behandlingen av dina personuppgifter kommer i samband med analys-, statistik- och dokumentationssyften att baseras på vårt berättigade intresse av att kunna förbättra och utveckla våra tjänster och att dokumentera att direktmarknadsföring har skickats ut i enlighet med tillämplig lagstiftning (artikel 6.1(f) i GDPR)
Lagringstid
Dina personuppgifter sparas så länge ditt samtycke till att ta emot nyhetsbrev är aktivt.
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att klicka på avanmälningslänken längst ned i varje e-postmeddelande eller genom att kontakta oss enligt beskrivningen nedan. Återkallandet av ditt samtycke påverkar dock inte lagligheten av behandlingen före återkallandet.
Vi sparar dokumentation av ditt samtycke i två år från det datum du återkallar ditt samtycke till att ta emot direktmarknadsföringsmaterial. Vi har fastställt lagringsperioden baserat på vårt berättigade intresse av att kunna visa att vi har skickat direktmarknadsföring i enlighet med tillämplig lagstiftning (artikel 6.1(f) i GDPR).
Mottagarkategorier
Vi kan dela dina personuppgifter med följande kategorier av personuppgiftsbiträden:
- Personuppgiftsbiträden som tillhandahåller IT-system för att stödja kommunikation, inklusive e-postleverantörer
- Personuppgiftsbiträden som tillhandahåller stöd för marknadsföring, statistik och analys
Våra personuppgiftsbiträden behandlar dina personuppgifter för Advansors räkning och endast i enlighet med dokumenterade instruktioner från Advansor. Personuppgiftsbiträden har endast tillgång till personuppgifter som är nödvändiga för att utföra sitt specifika, definierade uppdrag.
4. Om du söker jobb hos ossI detta avsnitt beskrivs policyn för Advansor:s behandling av personuppgifter i samband med rekrytering både i form av lediga tjänster, spontanansökningar och prenumeration på våra jobbannonser.
Typer av personuppgifter
Advansor kan samla in, behandla och lagra följande personuppgifter:
- Inloggningsuppgifter eftersom användarregistrering krävs för att få tillgång till vår rekryteringsportal
- Personuppgifter som du har lämnat i din jobbansökan och CV samt eventuella bilagor
- Personuppgifter som du lämnar ut under eventuella intervjuer
- Information om dig, inklusive information om dina tidigare jobb, aktiviteter, kompetenser, resultat, samt allmän information om dig, som är offentligt tillgängligt på internet, inklusive sociala medier
- Resultat på personlighetstester m.m.
- Träffar i brottsregister
- Referenser från tidigare och/eller nuvarande arbetsgivare
- Utbildningar, kurser och certifikat
- Ytterligare information som du lämnar i samband med rekryteringsprocessen
Syftet med behandlingen
Dina personuppgifter kommer att behandlas i syfte att bedöma om vi kan erbjuda dig anställning på Advansor.
Rättslig grund för behandlingen
Advansor behandlar huvudsakligen dina personuppgifter baserat på följande rättsliga grunder:
- Berättigat intresse: I samband med vår bedömning av om vi kan erbjuda dig anställning kan vi komma att behandla ytterligare information om dig, inklusive relevant information som är offentligt tillgänglig på internet och sociala medier, samt eventuella referenser som erhållits från tidigare och/eller nuvarande arbetsgivare. Om den aktuella tjänsten kräver det kan vi, i ett senare skede av rekryteringsprocessen, begära att ta del av ditt belastningsregister baserat på vårt berättigade intresse (artikel 6.1(f) i GDPR)
- Samtycke: Om den tjänst du har sökt kräver särskilda hälsorelaterade villkor kommer vi – efter en konkret bedömning – att be om ditt uttryckliga samtycke innan sådana personuppgifter behandlas (artikel 6.1(a) och artikel 9.2(a) i GDPR)
Om du vill bli aktuell för annan tjänst än den du sökt, ska du ge ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter för detta ändamål och därmed delar dina personuppgifter med andra delar av vår organisation i rekryteringssyfte. Det innebär att vi baserar vår behandling av dina personuppgifter för detta ändamål på ditt samtycke (artikel 6.1(a) i GDPR)
Lagringstid
Rekryteringsprocessen avslutas när tjänsten är tillsatt. Om du erbjuds en tjänst hos Advansor kommer din ansökan och ytterligare relevanta personuppgifter från rekryteringen att sparas i din personalakt när du anställs.
Om du inte erbjuds någon tjänst sparar vi din ansökan och eventuella ytterligare personuppgifter som erhållits under rekryteringsprocessen i upp till 6 månader efter vårt avslag, såvida du inte har gett ditt samtycke till lagring under en längre period.
Om vi har samlat in information om eventuella brottmålsdomar eller brottshistorik raderar vi denna omedelbart efter att vi har mottagit och granskat den.
Registrering för jobbannonser
Om du registrerar dig för jobbaviseringar får du ett e-mail när vi publicerar nya tjänster. När du registrerar dig för våra jobbannonser behandlar vi dina personuppgifter, inklusive namn, e-mail och lösenord samt vilka arbetsplatser, jobbkategorier och jobbtyper du är intresserad av.
När du registrerar dig för våra jobbannonser samtycker du till att vi behandlar ovanstående personuppgifter för att kunna skicka dig relevanta e-postmeddelanden, se artikel 6.1(a) i GDPR.
Du kan när som helst ändra eller ta bort din profil.
Mottagarkategorier
När du söker ett jobb hos Advansor kan vi komma att dela dina personuppgifter med personuppgiftsbiträden som tillhandahåller IT-system för att stödja administrationen av rekryteringsprocessen, t.ex. rekryteringsportal och HR-system och som tillhandahåller kommunikationstjänster, t.ex. e-postleverantörer.
Våra personuppgiftsbiträden behandlar dina personuppgifter för Advansors räkning och endast i enlighet med dokumenterade instruktioner från Advansor. Personuppgiftsbiträden har endast tillgång till personuppgifter som är nödvändiga för att utföra sitt specifika, definierade uppdrag.
5. Om du besöker våra profiler på sociala medierDetta avsnitt innehåller policyn för Advansors behandling av personuppgifter som samlas in via Advansors profiler eller sidor på sociala medier.
Advansor har profiler eller sidor på följande plattformar:
- Facebook (Meta Platforms Ireland Ltd.)
- Facebooks integritetspolicy finns här
- YouTube (Google Irland Ltd.)
- YouTubes integritetspolicy finns här
- LinkedIn (LinkedIn Ireland Unlimited Company)
- LinkedIns integritetspolicy finns här
- Instagram (Meta Platforms Ireland Ltd.)
- Instagrams integritetspolicy finns här
För LinkedIn, Facebook och Instagram är Advansor tillsammans med leverantörerna av sociala medier gemensamma regulatorer för behandlingen av personuppgifter som samlas in i samband med dina interaktioner med profilerna, inklusive profilernas inlägg.
Advansor och leverantörerna av LinkedIn, Instagram och Facebook har ingått ett avtal om fördelningen av dataskyddsuppgifter. Enligt dessa avtal är Advansor och leverantörerna av sociala medier var och en ansvariga för de uppgifter som är förknippade med den behandling vi utför. Det har dock överenskommits mellan Advansor och leverantören av Facebook och Instagram att leverantören ansvarar för att du kan utöva dina rättigheter enligt beskrivningen i avsnittet ”Dina rättigheter” nedan när det gäller användningen av Facebook och Instagram, och att det är Advansor som ansvarar för att du får se informationen som beskrivs nedan. Dessutom är det överenskommet mellan Advansor och LinkedIn att LinkedIn ansvarar för att besvara förfrågningar från dig gällande de rättigheter som beskrivs i avsnittet ”Dina rättigheter” nedan.
Advansor använder också leverantören av YouTube som personuppgiftsbiträde och delar viss information om dina interaktioner, intressen osv. med YouTube. Denna delning sker på grundval av vårt och leverantörernas berättigade intresse av att optimera marknadsföringen och tjänsten, inklusive våra videor på YouTube (artikel 6.1(f) i GDPR).
Behandling av dina personuppgifter via sociala medier
Beroende på ditt beteende på de sociala medierna kan Advansor och de sociala medierna samla in följande personuppgifter om dig:
- Information som finns tillgänglig på din profil, inklusive namn, kön, civilstånd, arbetsplats, intressen, profilbild och bostadsort
- Dina gilla-markeringar och annat som du uttrycker på webbplatserna
- Kommentarer som du har lämnat på webbplatserna
- Dina besök på webbplatserna
- Dina IP-adresser
Syftet med behandlingen
Dina personuppgifter kan behandlas för följande ändamål:
- Utveckling, förbättring och skydd av våra tjänster, inklusive profiler och sidor på sociala medier
- Genomförande av forskningsaktiviteter och statistik
- För att kunna kommunicera med dig om du kommenterar ett inlägg, gör en recension eller skickar ett meddelande till oss
- Marknadsföring generellt
Leverantörer av sociala medier behandlar dina personuppgifter för följande ändamål:
- Förbättring av deras annonssystem
- För att förse Advansor med statistik som leverantörerna av sociala medier producerar baserat på ditt besök på våra profiler och sidor
- Annonsering och specialanpassning av aktiviteterna på sidan.
Rättslig grund för behandlingen
Advansor behandlar huvudsakligen dina personuppgifter baserat på följande rättsliga grund:
- Berättigat intresse: Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med vårt berättigade intresse av att kunna kommunicera med och marknadsföra oss till dig på våra sociala medier samt vårt berättigade intresse av att förbättra våra tjänster (artikel 6.1(f) i GDPR).
Lagringstid
Vi sparar dina förfrågningar, som inte publiceras offentligt, i upp till tre år. Uppgifterna kan dock lagras under längre tid i anonymiserad form.
Vi uppmuntrar dig att själv ta bort kommentarer, gilla-markeringar och andra interaktioner som du har lämnat på vår profil om du inte längre vill att de ska visas på våra sidor. Advansor raderar inte sådana offentligt tillgängliga interaktioner.
Se integritetspolicyn för respektive leverantör av sociala medier för information om hur länge de lagrar dina personuppgifter.
Mottagarkategorier
När du besöker våra profiler på sociala medier kan vi dela dina personuppgifter med personuppgiftsbiträden som tillhandahåller IT-system för att stödja marknadsföring, inklusive leverantörer av sociala medier.
Våra personuppgiftsbiträden behandlar dina personuppgifter för Advansors räkning och endast i enlighet med dokumenterade instruktioner från Advansor. Personuppgiftsbiträden har endast tillgång till personuppgifter som är nödvändiga för att utföra sitt specifika, definierade uppdrag.
Vem delar leverantörer av sociala medier dina personuppgifter med?
Leverantörer av sociala medier kan bland annat dela dina personuppgifter med följande mottagarkategorier:
- Andra enheter i den grupp som leverantören av sociala medier tillhör
- Externa partners som tillhandahåller analys- och undersökningstjänster
- Annonsörer
- Andra individer som besöker vår profil eller sida på sociala medier (i den utsträckning din information är offentligt tillgänglig)
- Forskare och andra akademiker
Mer information om vem leverantörerna av sociala medier delar dina personuppgifter med finns i respektive leverantörs integritetspolicy.
Leverantörer av sociala medier kan överföra sina personuppgifter till mottagare utanför EU/EES i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Du kan läsa mer i respektive leverantörs integritetspolicy.
6. Om du är kontaktperson hos våra kunder, leverantörer eller andra affärspartner
I detta avsnitt beskrivs Advansors policy för behandling av personuppgifter som samlas in från ägare av egenföretagare eller kontaktpersoner till Advansors kunder, leverantörer och andra affärspartner som samarbetar med Advansor.
Insamling av personuppgifter
Advansor kan samla in, behandla och lagra personuppgifter om dig i följande fall:
- När ditt företag eller det företag du är anställd hos ingår ett avtal med Advansor, inklusive köper tjänster som erbjuds av Advansor
- När du har visat intresse för Advansors tjänster, t.ex. genom att lämna ditt visitkort till Advansor
- När du samarbetar och kommunicerar med Advansor
- När du skapar ett konto i vår kundportal
- När du använder våra eftermarknadsformulär på våra webbplatser, till exempel formulär för garantier, uppstartssupport och reservdelar
Typer av personuppgifter
Advansor kan samla in, behandla och lagra följande personuppgifter:
- Namn, e-postadress, telefonnummer och liknande identifieringsuppgifter
- Organisationsuppgifter, såsom företagsnamn, företagsadress, befattning, affärsområde, huvudarbetsplats och land
- Avtalsuppgifter, såsom inköpsorder, fakturor, kontrakt och andra avtal mellan ditt företag (eller din arbetsgivare) och Advansor, som t.ex. kan innehålla dina kontaktuppgifter
- Finansiella uppgifter, såsom betalningsvillkor, bankkontouppgifter och kreditvärdering
- IT-relaterade uppgifter, till exempel loggar om din användning av Advansors webbplatser och portaler, inklusive inloggningsuppgifter till vår kundportal
- Information som tillhandahålls när du besöker våra fysiska adresser, t.ex. registrering av besökare eller inspelningar från videoövervakning
Sådan information kan tillhandahållas direkt av dig (främst via e-post och annan korrespondens) eller av tredje part, t.ex. din arbetsgivare.
Syftet med behandlingen
Dina personuppgifter kan behandlas för följande ändamål:
- Generellt för att planera, utföra och hantera affärsrelationen, inklusive eventuella avtal
- Administration, såsom behandling av betalningar (inklusive inkasso av utestående fakturor), utvärdering av kreditbetyg, genomförande av bokföring, revision, faktureringsaktiviteter, samt tillhandahållande av leveranser och supporttjänster
- Säkerställa säkerhet och trygghet på våra fysiska adresser, bland annat för att förebygga och lösa brott i våra kontorslokaler och andra byggnader
- Hantering av förfrågningar från dig
- Allmänt, inklusive marknadsföring, kommunikation
- Utvärdering och utveckling av våra tjänster, inklusive statistik och analyser
- Efterlevnads- och tillsynssyften, såsom att uppfylla våra juridiska och efterlevnadsrelaterade skyldigheter för att förhindra olaglig aktivitet
Rättslig grund för behandlingen
Advansor behandlar huvudsakligen dina personuppgifter baserat på följande rättsliga grunder:
- Avtalsenlig skyldighet: Behandlingen av dina personuppgifter är i vissa fall nödvändig för att fullgöra ett avtal (artikel 6.1(b) i GDPR)
- Berättigade intressen: Vi kan behandla dina personuppgifter i enlighet med vårt berättigade intresse av att till exempel hantera den dagliga verksamheten i enlighet med laglig och rättvis affärspraxis, exempelvis att planera, utföra och hantera affärsrelationen eller vårt berättigade intresse av att uppfylla våra avtalsenliga rättigheter och skyldigheter gentemot vårt företag, genomföra kreditvärdering, statistik, analys, marknadsföringsaktiviteter (där samtycke inte krävs), tillhandahålla support samt förbättra och utveckla våra tjänster. Vi baserar behandlingen av dina personuppgifter på vårt berättigade intresse av att kunna ge dig tillgång till våra kontorslokaler och andra byggnader samt på att skydda våra fysiska platser (artikel 6.1(f) i GDPR). Uppgifter om brott som samlats in genom videoövervakning behandlas även med hänsyn till Advansors berättigade intresse av att lösa brott (§ 8(3) i danska dataskyddslagen)
Lagringstid
Dina personuppgifter lagras i tre år. Uppgifterna kan dock lagras under längre tid i anonymiserad form.
Inspelningar från TV-övervakning och gästregistreringar raderas efter 30 dagar om vi inte behöver behålla uppgifterna längre för att lösa ett specifikt ärende. Uppgifterna kan dock lagras längre i anonymiserad form.
Mottagarkategorier
Vi kan komma att dela dina personuppgifter med följande kategorier av mottagare:
- Tredje part, som i samråd med oss ser till att tillhandahålla tjänsten enligt din beställning. Utlämnandet baseras på vårt berättigade intresse av att kunna tillhandahålla den tjänst du begär (artikel 6.1(f) i GDPR)
- Personuppgiftsbiträden som stödjer administrationen av våra tjänster, t.ex. leverantörer av vår kundportal, leverantörer av våra eftermarknadskontaktformulär på våra webbplatser och kommunikationsleverantörer som t.ex. e-postleverantörer
Mottagare som är personuppgiftsbiträden behandlar dina personuppgifter för Advansors räkning och endast i enlighet med dokumenterade instruktioner från Advansor. Personuppgiftsbiträden har endast tillgång till personuppgifter som är nödvändiga för att utföra sitt specifika, definierade uppdrag.
Under varje avsnitt ovan kan du läsa om vilka kategorier av mottagare vi kan komma att dela dina personuppgifter med. Följande gäller utöver de mottagare som vi har angett för varje avsnitt ovan.
Utöver vad som beskrivs ovan lämnas dina personuppgifter i allmänhet inte ut till tredje part utan ditt samtycke. Under vissa omständigheter och enligt lag kan det dock vara nödvändigt att lämna ut dina personuppgifter till t.ex. polis, jurister, revisorer, domstolar, andra offentliga myndigheter, potentiella köpare samt koncernföretag.
Förändringar i företagsstrukturen
I samband med Advansors utveckling kan bolagsstrukturen förändras, t.ex. genom total eller partiell försäljning av bolaget. Vid en partiell överföring av tillgångar som innehåller personuppgifter är den rättsliga grunden för den relaterade överföringen av personuppgifter i regel artikel 6.1(f) i GDPR, eftersom Advansor har ett intresse av att överföra delar av sina tillgångar och göra kommersiella/strukturella förändringar.
Överföring till land utanför EU/EES
Om dina personuppgifter överförs till personuppgiftsbiträden eller regulatorer som är etablerade i länder utanför EU/EES som inte har en adekvat skyddsnivå, sker en sådan överföring först när en rättslig grund för överföringen har säkerställts. Dessutom baseras överföringen på EU-kommissionens standardavtal (som du kan begära en kopia av) och/eller EU-U.S. Data Privacy Framework.
8. Dina rättigheter- Du har rätt att få tillgång till de personuppgifter vi behandlar om dig
- Du har rätt att invända mot vår insamling och vidare behandling av dina personuppgifter
- Du har rätt att få dina personuppgifter rättade och raderade, med vissa nationella lagstadgade undantag
- Du har rätt att begära att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter
- Under vissa omständigheter kan du också begära att få en kopia av dina personuppgifter samt överföring av dina personuppgifter som du har tillhandahållit oss till en annan personuppgiftsansvarig (dataportabilitet)
- Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Därefter raderar vi dina personuppgifter, såvida vi inte kan fortsätta behandlingen på annat sätt.
Våra webbplatser kan innehålla länkar till andra webbplatser eller till integrerade webbplatser. Vi ansvarar inte för innehållet på andra företags webbplatser (tredjepartswebbplatser) eller för sådana företags praxis när det gäller behandling av personuppgifter. När du besöker tredje parts webbplatser bör du läsa ägarnas policyer om skydd av personuppgifter och andra relevanta policyer.
10. Ändringar i integritetspolicyn
Vi förbehåller oss rätten att ändra denna integritetspolicy i framtiden på grund av ändringar i tillämplig lagstiftning eller på grund av Advansors personuppgiftsbehandling.
11. Frågor eller klagomålOm du har några frågor om denna integritetspolicy eller om du vill lämna in ett klagomål i samband med vår behandling av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på marketing@advansor.com.
Vi kommer att granska och bedöma ditt klagomål och vid behov kan vi komma att kontakta dig för att få ytterligare information. Vi strävar efter att behandla alla klagomål inom en månad. Om det inte är möjligt att fatta ett beslut inom en månad kommer vi att meddela dig orsaken till förseningen.
Om ditt klagomål inte löses av oss och du vill gå vidare med ärendet kan du lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten i ditt land. I Danmark är tillsynsmyndigheten: Datainspektionen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark, e-mail: dt@datatilsynet.dk.
Senast uppdaterad den: 14 september 2025