Advansor

Aftersales

Även den starkaste och bästa komponenten kan gå sönder. Vi har gjort det enkelt att byta ut trasiga eller skadade delar.

Fyll i formuläret nedan för att påbörja processen. Vi försöker svara tillnaka till dig inom 24 timmar.

Dessa är de 4 stegen för att ersätta eventuella skadade delar

1

Aftersales

Du fyller i och skickar in formuläret ovan. Därefter tilldelar vi dig ett garantiärendenummer. Numret MÅSTE anges vid all korrespondens. Vi informerar dig även ifall vi behöver undersöka delarna.

2

Ny komponent

Vi skickar den nya komponenten till dig och:

  • Utfärdar en faktura med 90 dagars betalningsfrist
  • Skicka en returbekräftelse för att returnera den skadade delen
3

Undersöker och testar den skadade delen

Du fyller i och skickar in formuläret ovan. Därefter tilldelar vi dig ett garantiärendenummer. Numret MÅSTE anges vid all korrespondens. Vi informerar dig även ifall vi behöver undersöka delarna.

4

Omfattas eller inte

Om den defekta komponenten täcks av garantin, utfärdar Advansor en kreditnota för att annullera den faktura som utfärdades tidigare.

Om garantin inte täcker den defekta komponenten meddelar vi dig. Efteråt betalar du den faktura som utfärdades tidigare.

Returnera alla komponenter till Advansor

Vad du ska skicka

Ifall vi behöver undersöka komponenten ska du skicka följande till Advansor med TNT:

> Den defekta komponenten
> Utskriven returbekräftelse

När du ska skicka

Skicka ett paket med de skadade komponenterna och delarna inom fyra veckor efter att du fått den nya komponenten.

Skicka med TNT

> Kontakta TNT i ditt land
> Boka frakt
> Använd garantiärendenumret som referens
> Använd Advansors kontonummer: 2002516
> Endast försändelser till Advansor